^W górę strony
  
  
  
Get Adobe Flash player

Grupy integracyjne

Kronika Przedszkola

   Plan dnia   
   Główne zadania     Zamierzenia dydaktyczne     Zajęcia dodatkowe      Aktualności    

 

Pszczółki
Grupa integracyjna dzieci 5-letnich


Nauczyciele prowadzący:
mgr Jolanta Bieniek
mgr Monika Dutkiewicz

Nauczyciel wspomagający:
mgr Dorota Parobiec

Nauczyciel języka angielskiego:
mgr Małgorzata Błędzińska

Nauczyciel zajęć muzyczno-ruchowych:
mgr Anna Pawłowska

Nauczyciel religii:
mgr Józefa Zubka (s. Marcela)

Pomoc nauczyciela:
lic. Arleta Mikos

Asystent osoby niepełnosprawnej:
mgr Beata Podsiadło

Oddział czynny w godz. 7:30 – 15:00

     Cześć! Nasza grupa to super dzieciaki! Większość z nas skończyła już 5 lata! Nasz oddział liczy 20 radosnych dzieci – 10 dziewczynek i 10 chłopców. Jedno dziecko posiada opinię o wczesnym wspomaganiem rozwoju a pięcioro dzieci posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i są one objęte pomocą psychologiczno-pedagogiczną, w ramach której uczestniczą również w indywidualnych zajęciach rewalidacyjnych ze specjalistami: neurologopedą, rehabilitantem, pedagogiem, trenerem umiejętności społecznych oraz terapeutą integracji sensorycznej.
   Uwielbiamy razem spędzać czas. Jak przystało na prawdziwe pszczółki, jesteśmy koleżeńscy, pracowici, zaradni i kulturalni. Bardzo lubimy przychodzić do naszego przedszkola i wspólnie się bawić. Czujemy się tutaj naprawdę bezpiecznie. Zawsze możemy liczyć na pomoc naszych Pań nauczycielek. Najbardziej podobają nam się zajęcia ruchowe, plastyczne, rytmiczne i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Bardzo lubimy zabawy dydaktyczne i tematyczne w kącikach zainteresowań. Dziewczynki lubią zabawy w kąciku kuchennym, a chłopcy tworzą piękne budowle z klocków. Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia. Przez cały czas uczymy się samodzielności i wychodzi nam już to coraz lepiej. W naszej grupie „uczymy się bawiąc i bawimy ucząc”. Wszystkie działania zmierzają do poznania siebie, dostrzeżenia innych i poznania świata. Uczymy się zasad zgodnego współżycia w grupie. Wszyscy przychodzimy do naszej sali uśmiechnięci i w dobrych humorach, a to dlatego, by nasz każdy dzień w przedszkolu był radosny i wyjątkowy. W naszej grupie nigdy się nie nudzimy i codziennie spędzamy ciekawie czas. 
   

 

Plan dnia

6:30 - 7:30 Dzieci przebywają w oddziale nr III.
7:30 - 8:30 Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Rozmowy indywidualne. Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych.
8:30 - 8:45 Ćwiczenia poranne – zabawy ruchowe.
8:45 - 9:00 Czynności samoobsługowe - przygotowanie do śniadania (mycie rąk, toaleta).
9:00 - 9:30 Śniadanie.
9:30 - 10:00 Zajęcia dydaktyczne organizowane z całą grupą. Zabawy badawcze, integracyjne i inne.
10:00 - 10:15 Zabawy ruchowe. Czynności samoobsługowe.
10:15 - 10:45 Zajęcia dydaktyczne organizowane z całą grupą. Zabawy badawcze, integracyjne i inne.
10:30 - 11:00 Zajęcia muzyczno- ruchowe- rytmika (piątek).
10:45 - 11:45 Gry i zabawy przy stolikach, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Spacery, wycieczki. Udział dzieci w koncertach, spektaklach. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
11:00 - 11:30 Język angielski (wtorek, czwartek).
11:45 - 12:00 Czynności samoobsługowe - przygotowanie do obiadu (mycie rąk, toaleta).
12:00 - 12:30 Obiad.
12:30 - 12:45 Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe (profilaktyka jamy ustnej - mycie zębów, toaleta, mycie rąk).
12:45 - 13:30 Zajęcia relaksacyjne, uspokajające (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, utworów literackich, zabawy swobodne.
13:00 - 13:30 Religia (poniedziałek, środa).
13:30 - 13:45 Czynności samoobsługowe - przygotowanie do podwieczorku (mycie rak, toaleta).
13:45 - 14:00 Podwieczorek.
14:00 - 15:00 Gry i zabawy dydaktyczne. Słuchanie utworów literackich, nagrań płytowych i magnetofonowych. Zabawy inspirowane przez nauczycielkę lub według zainteresowań dzieci. Praca zespołowa lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco- kompensacyjnym i wychowawczym. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
15:00 - 16:30 Dzieci przebywają w innych oddziałach.

 

 

Główne zadania

Głównym zadaniem w pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej jest:

  • uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
  • wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
  • budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,
  • kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
  • rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
  • stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,
  • troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną,
  • wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
  • kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej.


 

 

Zajęcia z podstawy programowej

W naszej grupie odbywają się także zajęcia finansowane przez Urząd Miasta Kielce. Są to:

  • Język angielski prowadzony jest w formie zabawy, w korelacji  ze wszystkimi obszarami edukacji. Dzieci uczą się  podstawowych zwrotów oraz oswajają z prawidłową wymową i akcentem. Podczas zajęć nauczyciel koncentruje się głównie na nauczaniu dwóch sprawności: słuchania i mówienia, wykorzystując w miarę możliwości, sytuacje z dnia codziennego;
  • Zajęcia muzyczno-ruchowe dają możliwość poznawania różnych instrumentów, nauki piosenek i śpiewu oraz uczestniczenia w zajęciach ruchowych i ćwiczeniach rytmicznych. Są świetną zabawą połączoną z rozwijaniem osobowości i pewności siebie u dzieci.

 




Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze
Maj 2019

 

1. Moja miejscowość, mój region
-nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc; poznawanie legend związanych ze swoją miejscowością, swoim regionem;
-poznawanie herbu swojej miejscowości;
-poznawanie ważniejszych punktów usługowych znajdujących się w pobliżu, określanie pełnionych przez nie funkcji; poznawanie zawodów związanych z wybraną dziedziną życia społecznego, np.: budownictwem, szkolnictwem, służbą zdrowia.
2. Moja ojczyzna.
-podawanie nazwy swojej ojczyzny i jej stolicy; poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego;
-nazywanie państw – sąsiadów Polski; wskazywanie położenia Polski na mapie Europy;
-wyjaśnianie znaczenia zwrotów: jesteśmy Polakami, jesteśmy Europejczykami;
-poznawanie nazw wybranych państw należących do UE.
3. Moi rodzice.
-opisywanie wyglądu rodziców; podawanie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter);
-podawanie informacji na temat pracy zawodowej rodziców,
-opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny;
-przedstawianie przygotowanego programu artystycznego dla rodziców z okazji ich świąt;
4. Łąka w maju.
-zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie;
-poznawanie łąki wiosną wszystkimi zmysłami;
-poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin; wyjaśnianie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt;
-wyjaśnianie zjawiska tęczy;
-poznawanie wybranych roślin zielnych (np.: rumianek, pokrzywa, koniczyna, mniszek lekarski itp.) i ich znaczenia dla ludzi (ziołolecznictwo, kosmetyki);
-wyjaśnianie znaczenia pszczół i mrówek dla człowieka i przyrody.

 

 
Piosenka do nauki
„Mama skarb”

1.Kiedy mija noc i dzień nastaje, zawsze mówisz mi – witaj kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz, więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe, niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja, podarować właśnie chcę.
Ref.Jesteś mamo skarbem mym, kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam, wszystko Tobie jednej dam.
2.Kiedy mija dzień i noc nastaje, mówisz – miłych snów, moje kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz, więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe, niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja, podarować właśnie chcę.


Wiersz do nauki
„Mama i tata”

Małym serduszkiem życzymy Ci mamo i tato uśmiechów, szczęścia najwięcej.
Za Waszą miłość i dobroć samą, te kwiaty przyjmijcie w podzięce.
Przyjmijcie kwiaty, jako zadatek naszej miłości do Was.
A mamy nadzieję, że gdy dorośniemy, lepszy damy dowód wdzięczności.

 

 

Aktualności

 OGŁOSZENIE
Zapraszam na konsultacje indywidualne z wychowawcą grupy, które odbędą się w dniu 15.05.2019 r. po zebraniu ogólnym, podsumowującym Ocenę rozwoju psychoruchowego dziecka i Ocenę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

mgr Monika Dutkiewicz
mgr Jolanta Bieniek
mgr Dorota Parobiec

  

Spotkanie ze stażakami

Dzień Ziemi - zabawy małego badacza

Spotkanie z Panią leśnik

W Centrum Nauki Leonarda da Vinci

Zielony dzień

Pokaz mody wiosennej

Wizyta w drukarni

Rodzice czytają bajki przedszkolakom

Spotkanie z aktorką z Teatru Lalki i Aktora "Kubuś"

Spotkanie z Panią Bibliotekarką

Bal karnawałowy

Czyste powietrze wokół Nas

Wizyta w Domu Pomocy Społecznej

Zdrowy przedszkolak

Dzień zdrowej przekąski

Powitanie zimy - Biały dzień

Wigilia grupowa

Robimy łańcuch na choinkę

Odwiedziny Świętego Mikołaja

Dzień Aktywnej Rehabilitacji

Andrzejki w przedszkolu

Dzień Pluszowego Misia

Dzień Praw Dziecka

Wyjście na Cmentarz

 

Wyjście do Domu Pomocy Społecznej

Spotkanie z kucykiem

 

Spotkanie z psem

 

Jesienny spacer

 

Odwiedziny Policjantów

 

Święto dyni

 

Dzień Przedszkolaka

 

Sprzątanie Świata

 

Wyjście na skrzyżowanie

 

Zwiedzamy Rezerwat przyrody Kadzielnia

 

Zajęcia adaptacyjne

W Szkole Języka Angielskiego

Wycieczka do gospodarstwa agroturystycznego w Kapkazach

Igrzyska sportowe przedszkolaków

Pomarańczowy Dzień w Przedszkolu

Magia Karmelu i Apteka Wyobraźni

 Wizyta w Kubusiu

Kino sferyczne

 Dzień zabaw badawczych z okazji Dnia Ziemi

 "Bawimy się w teatr"

Zielony Dzień w Przedszkolu

SPOTKANIE Z PANIĄ PIELĘGNIARKĄ

KONKURS "W KRAINIE POEZJI"

Spotkanie z Panią Bibliotekarką

Pracownicy czytają dzieciom

Nasi Bliscy czytają nam bajki

Spotkanie z pracownikami Fundacji "Szansa dla Niewidomych"

DZIEŃ ZDROWEJ PRZEKĄSKI

BAL U KOPCIUSZKA

BIAŁY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

WIGILIA

JASEŁKA

GÓRA GROSZA

WIZYTA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

DZIEŃ AKTYWNEJ REHABILITACJI

ANDRZEJKI

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA

WYJŚCIE NA CMENTARZ STARY

Występ w DPS-ie

Dzień Czekolady

Sprzątanie Świata

Dzień Przedszkolaka

Zabawy na placu przedszkolnym

Pokaz mody wiosennej

Zielony Dzień

Cała Polska Czyta Dzieciom

Goście z Fundacji "Szansa dla Niewidomych"

Vive Tauron Kielce

Walentynki

Biały Dzień w Przedszkolu

Cykl zajęć profilaktycznych

Pracownicy czytają bajki dzieciom

Wigilia

Jasełka w Domu Pomocy Społecznej

Dzień Aktywnej Rehabilitacji

 

ANDRZEJKI

Dzień Pluszowego Misia

Miedzynarodowy Dzień Praw Dziecka

WYJŚCIE NA CMENTARZ


WYCIECZKA DO LASU

 
ZAJĘCIA W GRUPACH



CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM

WIGILIA

SPOTKANIE Z INSTRUKTORAMI FAR

SPOTKANIE Z GÓRNIKAMI

ANDRZEJKI

PASOWANIE NA STARSZAKA

"PAMIĘTAMY O ZMARŁYCH"

 

WYJŚCIE DO PARKU
2015 pszczolki park

POZNAWANIE ZNAKÓW DROGOWYCH
2015 pszczolki znaki

DZIEŃ DZIECKA

DZIEŃ MAMY I TATY

ZAJĘCIA TANECZNE
Sfinansowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE w ramach EFS

DZIEŃ AKTYWNEJ REHABILITACJI W PRZEDSZKOLU

POMARAŃCZOWY DZIEŃ

Podajmy sobie ręce

Narty suną, sanki jadą,

łyżwy znaczą ślad zygzaków…

Barwny tłumek, głośna radość –

górka pełna od dzieciaków.

Szczypią nosy, uszy palą,

twarz wesoła i rumiana.

Z dala szosy, drogi z dala –

trwa zabawa już od rana. (…)

Copyright © 2013. Przedszkole Samorządowe Nr 8 w Kielcach Rights Reserved.