^W górę strony
  
  
  
Get Adobe Flash player

Grupy integracyjne

   Plan dnia   
   Główne zadania     Zamierzenia dydaktyczne     Zajęcia dodatkowe      Aktualności    

 

Pszczółki
Grupa integracyjna dzieci 5-letnich


Nauczyciele prowadzący:
mgr Jolanta Bieniek
mgr Monika Dutkiewicz

Nauczyciel wspomagający:
mgr Dorota Parobiec

Nauczyciel języka angielskiego:
mgr Małgorzata Błędzińska

Nauczyciel zajęć muzyczno-ruchowych:
mgr Anna Pawłowska

Nauczyciel religii:
mgr Józefa Zubka (s. Marcela)

Pomoc nauczyciela:
lic. Arleta Mikos

Asystent osoby niepełnosprawnej:
mgr Beata Podsiadło

Oddział czynny w godz. 7:30 – 15:00

     Cześć! Nasza grupa to super dzieciaki! Większość z nas skończyła już 5 lata! Nasz oddział liczy 20 radosnych dzieci – 10 dziewczynek i 10 chłopców. Jedno dziecko posiada opinię o wczesnym wspomaganiem rozwoju a pięcioro dzieci posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i są one objęte pomocą psychologiczno-pedagogiczną, w ramach której uczestniczą również w indywidualnych zajęciach rewalidacyjnych ze specjalistami: neurologopedą, rehabilitantem, pedagogiem, trenerem umiejętności społecznych oraz terapeutą integracji sensorycznej.
   Uwielbiamy razem spędzać czas. Jak przystało na prawdziwe pszczółki, jesteśmy koleżeńscy, pracowici, zaradni i kulturalni. Bardzo lubimy przychodzić do naszego przedszkola i wspólnie się bawić. Czujemy się tutaj naprawdę bezpiecznie. Zawsze możemy liczyć na pomoc naszych Pań nauczycielek. Najbardziej podobają nam się zajęcia ruchowe, plastyczne, rytmiczne i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Bardzo lubimy zabawy dydaktyczne i tematyczne w kącikach zainteresowań. Dziewczynki lubią zabawy w kąciku kuchennym, a chłopcy tworzą piękne budowle z klocków. Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia. Przez cały czas uczymy się samodzielności i wychodzi nam już to coraz lepiej. W naszej grupie „uczymy się bawiąc i bawimy ucząc”. Wszystkie działania zmierzają do poznania siebie, dostrzeżenia innych i poznania świata. Uczymy się zasad zgodnego współżycia w grupie. Wszyscy przychodzimy do naszej sali uśmiechnięci i w dobrych humorach, a to dlatego, by nasz każdy dzień w przedszkolu był radosny i wyjątkowy. W naszej grupie nigdy się nie nudzimy i codziennie spędzamy ciekawie czas. 
   

 

Plan dnia

6:30 - 7:30 Dzieci przebywają w oddziale nr III.
7:30 - 8:30 Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Rozmowy indywidualne. Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych.
8:30 - 8:45 Ćwiczenia poranne – zabawy ruchowe.
8:45 - 9:00 Czynności samoobsługowe - przygotowanie do śniadania (mycie rąk, toaleta).
9:00 - 9:30 Śniadanie.
9:30 - 10:00 Zajęcia dydaktyczne organizowane z całą grupą. Zabawy badawcze, integracyjne i inne.
10:00 - 10:15 Zabawy ruchowe. Czynności samoobsługowe.
10:15 - 10:45 Zajęcia dydaktyczne organizowane z całą grupą. Zabawy badawcze, integracyjne i inne.
10:30 - 11:00 Zajęcia muzyczno- ruchowe- rytmika (piątek).
10:45 - 11:45 Gry i zabawy przy stolikach, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Spacery, wycieczki. Udział dzieci w koncertach, spektaklach. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
11:00 - 11:30 Język angielski (wtorek, czwartek).
11:45 - 12:00 Czynności samoobsługowe - przygotowanie do obiadu (mycie rąk, toaleta).
12:00 - 12:30 Obiad.
12:30 - 12:45 Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe (profilaktyka jamy ustnej - mycie zębów, toaleta, mycie rąk).
12:45 - 13:30 Zajęcia relaksacyjne, uspokajające (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, utworów literackich, zabawy swobodne.
13:00 - 13:30 Religia (poniedziałek, środa).
13:30 - 13:45 Czynności samoobsługowe - przygotowanie do podwieczorku (mycie rak, toaleta).
13:45 - 14:00 Podwieczorek.
14:00 - 15:00 Gry i zabawy dydaktyczne. Słuchanie utworów literackich, nagrań płytowych i magnetofonowych. Zabawy inspirowane przez nauczycielkę lub według zainteresowań dzieci. Praca zespołowa lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco- kompensacyjnym i wychowawczym. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
15:00 - 16:30 Dzieci przebywają w innych oddziałach.

 

 

Główne zadania

Głównym zadaniem w pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej jest:

  • uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
  • wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
  • budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,
  • kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
  • rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
  • stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,
  • troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną,
  • wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
  • kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej.


 

 

Zajęcia z podstawy programowej

W naszej grupie odbywają się także zajęcia finansowane przez Urząd Miasta Kielce. Są to:

  • Język angielski prowadzony jest w formie zabawy, w korelacji  ze wszystkimi obszarami edukacji. Dzieci uczą się  podstawowych zwrotów oraz oswajają z prawidłową wymową i akcentem. Podczas zajęć nauczyciel koncentruje się głównie na nauczaniu dwóch sprawności: słuchania i mówienia, wykorzystując w miarę możliwości, sytuacje z dnia codziennego;
  • Zajęcia muzyczno-ruchowe dają możliwość poznawania różnych instrumentów, nauki piosenek i śpiewu oraz uczestniczenia w zajęciach ruchowych i ćwiczeniach rytmicznych. Są świetną zabawą połączoną z rozwijaniem osobowości i pewności siebie u dzieci.

 




Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze
Marzec 2019

 

1. ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY
-poznawanie w sposób bezpośredni (zoo) lub pośredni (filmy, albumy) zwierząt z innych stref klimatycznych (zwierzęta egzotyczne);
-wyjaśnianie roli ogrodów zoologicznych.
2. ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW
-zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie;
-poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm);
-obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni (zdjęcia, obrazki, filmy), łąki wiosną; -zwracanie uwagi na rośliny i zwierzęta tam żyjące;
-poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin.
3. MARCOWA POGODA
-poznawanie oznak nadchodzącej wiosny;
-obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych;
-poznawanie składników pogody: temperatura, wiatr, opady, ciśnienie;
-poznawanie kalendarza pogody;
-ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych.
4. WIOSENNE PRZEBUDZENIA
-obserwowanie zmian zachodzących przed zbliżającą się wiosną (przedwiośnie) – coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu, lodu, pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy), powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), kwitnienie wierzby i leszczyny; pojawianie się pąków na drzewach i krzewach;
-poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin (światło, temperatura, wilgotność);
-obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni (filmy, książki), prac wiosennych na działkach i w polu.

 

 
Piosenka do nauki
„Pierwszy obudził się pierwiosnek”

1.Pierwszy obudził się pierwiosnek, potem chochoły spadły z róż.
Skowronek śpiewem wołał wiosnę, żeby na pole przyszła już!
Refren: Bo zima, bo zima każdemu obrzydła!
Niech słońce jej da pstryczka w nos!
Niech wiosnę, niech wiosnę przyniosą na skrzydłach
bociek, jaskółka, szpak i kos.
2.Złoto błysnęło na leszczynach, zapach obudził senny ul.
Wiosenną orkę chcą zaczynać głodne gawrony z pustych pól.


Wiersz do nauki
„W marcu jak w garncu”

W marcu jak w garncu, to prawda jest.
Raz sypie śnieżek, raz pada deszcz.
Zmoknięty bałwan samiutki stał.
Mały skowronek na miotle siadł.
Tuż przed bałwanem, gdzie biały śnieg
kwiatek przebiśnieg pojawił się.
Słońce zza chmurek wyjrzało wnet
i rozświetliło marcowy dzień.

 

 

Aktualności

 OGŁOSZENIE
Zapraszam na konsultacje indywidualne z wychowawcą grupy, które odbędą się w dniu 13.03.2019 r. w godz. 15.00- 16.00.

mgr Monika Dutkiewicz

  

Wizyta w drukarni

Rodzice czytają bajki przedszkolakom

Spotkanie z aktorką z Teatru Lalki i Aktora "Kubuś"

Spotkanie z Panią Bibliotekarką

Bal karnawałowy

Czyste powietrze wokół Nas

Wizyta w Domu Pomocy Społecznej

Zdrowy przedszkolak

Dzień zdrowej przekąski

Powitanie zimy - Biały dzień

Wigilia grupowa

Robimy łańcuch na choinkę

Odwiedziny Świętego Mikołaja

Dzień Aktywnej Rehabilitacji

Andrzejki w przedszkolu

Dzień Pluszowego Misia

Dzień Praw Dziecka

Wyjście na Cmentarz

 

Wyjście do Domu Pomocy Społecznej

Spotkanie z kucykiem

 

Spotkanie z psem

 

Jesienny spacer

 

Odwiedziny Policjantów

 

Święto dyni

 

Dzień Przedszkolaka

 

Sprzątanie Świata

 

Wyjście na skrzyżowanie

 

Zwiedzamy Rezerwat przyrody Kadzielnia

 

Zajęcia adaptacyjne

W Szkole Języka Angielskiego

Wycieczka do gospodarstwa agroturystycznego w Kapkazach

Igrzyska sportowe przedszkolaków

Pomarańczowy Dzień w Przedszkolu

Magia Karmelu i Apteka Wyobraźni

 Wizyta w Kubusiu

Kino sferyczne

 Dzień zabaw badawczych z okazji Dnia Ziemi

 "Bawimy się w teatr"

Zielony Dzień w Przedszkolu

SPOTKANIE Z PANIĄ PIELĘGNIARKĄ

KONKURS "W KRAINIE POEZJI"

Spotkanie z Panią Bibliotekarką

Pracownicy czytają dzieciom

Nasi Bliscy czytają nam bajki

Spotkanie z pracownikami Fundacji "Szansa dla Niewidomych"

DZIEŃ ZDROWEJ PRZEKĄSKI

BAL U KOPCIUSZKA

BIAŁY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

WIGILIA

JASEŁKA

GÓRA GROSZA

WIZYTA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

DZIEŃ AKTYWNEJ REHABILITACJI

ANDRZEJKI

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA

WYJŚCIE NA CMENTARZ STARY

Występ w DPS-ie

Dzień Czekolady

Sprzątanie Świata

Dzień Przedszkolaka

Zabawy na placu przedszkolnym

Pokaz mody wiosennej

Zielony Dzień

Cała Polska Czyta Dzieciom

Goście z Fundacji "Szansa dla Niewidomych"

Vive Tauron Kielce

Walentynki

Biały Dzień w Przedszkolu

Cykl zajęć profilaktycznych

Pracownicy czytają bajki dzieciom

Wigilia

Jasełka w Domu Pomocy Społecznej

Dzień Aktywnej Rehabilitacji

 

ANDRZEJKI

Dzień Pluszowego Misia

Miedzynarodowy Dzień Praw Dziecka

WYJŚCIE NA CMENTARZ


WYCIECZKA DO LASU

 
ZAJĘCIA W GRUPACH



CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM

WIGILIA

SPOTKANIE Z INSTRUKTORAMI FAR

SPOTKANIE Z GÓRNIKAMI

ANDRZEJKI

PASOWANIE NA STARSZAKA

"PAMIĘTAMY O ZMARŁYCH"

 

WYJŚCIE DO PARKU
2015 pszczolki park

POZNAWANIE ZNAKÓW DROGOWYCH
2015 pszczolki znaki

DZIEŃ DZIECKA

DZIEŃ MAMY I TATY

ZAJĘCIA TANECZNE
Sfinansowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE w ramach EFS

DZIEŃ AKTYWNEJ REHABILITACJI W PRZEDSZKOLU

POMARAŃCZOWY DZIEŃ

Podajmy sobie ręce

Narty suną, sanki jadą,

łyżwy znaczą ślad zygzaków…

Barwny tłumek, głośna radość –

górka pełna od dzieciaków.

Szczypią nosy, uszy palą,

twarz wesoła i rumiana.

Z dala szosy, drogi z dala –

trwa zabawa już od rana. (…)

Copyright © 2013. Przedszkole Samorządowe Nr 8 w Kielcach Rights Reserved.