Plan dnia |
Główne zadania | Zamierzenia dydaktyczne | Zajęcia dodatkowe | Aktualności |
"Muchomorki" i "Krasnale"
Grupa dzieci 6-letnich
Nauczyciele prowadzący w grupie Muchomorków:
mgr Aneta Kasprzyk
mgr Sylwia Przedwojewska
Nauczyciele prowadzący w grupie Krasnali:
mgr Elżbieta Musiał
mgr Agnieszka Słomka-Polewka
mgr Renata Pająk
Nauczyciele specjaliści w grupie Muchomorków:
mgr Aneta Bujak Duma
Nauczyciele specjaliści w grupie Krasnali:
mgr Ilona Ślęzak
Nauczyciel języka angielskiego w grupie Muchomorków i Krasnali:
mgr Małgorzata Błędzińska
Nauczyciel zajęć muzyczno-ruchowych w grupie Muchomorków i Krasnali:
mgr Anna Pawłowska
Nauczyciel religii w grupie Muchomorków i Krasnali:
mgr Józefa Zubka (s. Marcela)
Asystent osoby niepełnosprawnej:
Pani Paulina Sabat
Pomoc nauczyciela w grupie Muchomorków i Krasnali:
Pani Grażyna Osman
Oddział czynny w godz. 8:00 – 16:00
Starszaki z grup „Krasnale” i „Muchomorki” swoją przygodę z przedszkolem rozpoczęły kilka lat temu i dobrze już znają wszystkie sale przedszkole oraz plac zabaw. Również w tym roku dwie grupy „Muchomorki” i „ Krasnale” dzielą jedną salę. Dzieci spędzają dużo czasu na wspólnych zabawach, jednak zajęcia dydaktyczne odbywają się w mniejszych szesnastoosobowych grupach. W grupie „Muchomorków” jest siedem dziewczynek i dziewięciu chłopców. Również w grupie „Krasnali” jest siedem dziewczynek i dziewięciu chłopców. Dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego są objęte pomocą psychologiczno-pedagogiczną w ramach, której uczestniczą w zajęciach indywidualnych ze specjalistami: neurologopedą, fizjoterapeutą, terapeutą integracji sensorycznej, trenerem umiejętności społecznych, tyflopedagogiem, surdopedagogiem i pedagogiem. Starszaki utrzymują relacje z rówieśnikami i zawierają przyjaźnie, a jeśli zdarzają się małe problemy staramy się je wspólne rozwiązać. Przedszkolaki zawsze mogą liczyć na pomoc nauczycieli by czuć się w przedszkolu bezpiecznie. Rozwój dzieci wspomagany jest przez organizowanie ciekawych zajęć, spacerów, wycieczek oraz zabawy ruchowe w sali i na placu zabaw. Na co dzień szczególną uwagę przywiązujemy do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw, zgodnej zabawy, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach. Dzieci uczestniczą w zajęciach dodatkowych: język angielski, religia, zajęcia muzyczno-ruchowe. „Muchomorki i Krasnale” pomagają sobie wzajemnie w napotykanych trudnościach oraz bawią się w życzliwej atmosferze. Nauczyciele serdecznie zachęcają rodziców do współpracy.
6:30 - 8:00 | Dzieci przebywają w oddziale III. |
8:00 - 8:30 | Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Rozmowy indywidualne. Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych. |
8:30 - 8:45 | Ćwiczenia poranne - zabawy ruchowe. |
8:45 - 9:00 | Czynności samoobsługowe - przygotowanie do śniadania (toaleta, mycie rąk). |
9:00 - 9:20 | Śniadanie. |
9:20 - 9:30 | Czynności higieniczne i samoobsługowe (profilaktyka jamy ustnej – mycie zębów, toaleta, mycie rąk). |
9:30 - 10:00 | Zajęcia dydaktyczne organizowane z całą grupą. Zabawy badawcze, integracyjne i inne. |
10:00 - 10:15 | Zabawy ruchowe. |
10:15 - 10:45 | Zajęcia dydaktyczne organizowane z całą grupą. Zabawy badawcze, integracyjne i inne. (w godz. 11:00 – 11:30 we wtorek i czwartek z uwagi na język angielski). |
10:30 - 11:00 | Język angielski (wtorek, czwartek). |
10:45 - 11:45 | Spacery, wycieczki. Udział dzieci w koncertach, spektaklach. Ćwiczenia w ogrodzie przedszkolnym. |
11:45 - 12:00 | Czynności samoobsługowe- przygotowanie do obiadu (toaleta, mycie rąk). |
12:00 - 12:30 | Obiad. |
12:30 - 13:30 | Gry dydaktyczne, zajęcia utrwalające zdobyte umiejętności. Zajęcia relaksacyjne, uspokajające (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, utworów literackich), zabawy swobodne lub spacery. |
12:30 - 13:00 | Zajęcia muzyczno – ruchowe (piątek). |
13:30 - 14:00 | Religia (poniedziałek, środa). |
13:30 - 13:45 |
Czynności samoobsługowe - przygotowanie do podwieczorku (toaleta, mycie rąk,). |
13:45 - 14:00 | Podwieczorek. |
14:00 - 16:00 | Gry i zabawy dydaktyczne. Słuchanie utworów literackich, nagrań płytowych i magnetofonowych. Rozmowy indywidualne. Zabawy inicjowane przez nauczyciela lub według zainteresowań dzieci. Praca zespołowa lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco- kompensacyjnym i wychowawczym. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
16:00 - 16:30 | Dzieci przebywają w oddziale III. |
Głównym zadaniem w pracy dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczej jest:
Zajęcia z podstawy programowej
W naszej grupie odbywają się także zajęcia finansowane przez Urząd Miasta Kielce. Są to:
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze
Luty 2019
I. Baśnie, bajki, bajeczki.
- dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich;
- budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci, rozwijanie logicznego myślenia, rozwijanie wyobraźni i spostrzegawczości;
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów o prostej budowie fonetycznej;
- rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter;
- wzbogacanie wiedzy na temat teatru;
- rozszerzenie zakresu liczenia, wykorzystywanie ćwiczenia orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych;
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą;
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej.
II. Muzyka wokół nas
- słuchanie muzyki o różnym charakterze, w tym muzyki klasycznej;
- poznawanie znaczenia nowych słów: dźwięk, muzyka, orkiestra, dyrygent, batuta;
- zapoznanie z podziałem instrumentów, nazywanie i rozróżnianie wybranych instrumentów muzycznych;
- wzbogacanie wiadomości na temat wielkiego polskiego kompozytora – Fryderyka Chopina;
- zapoznanie z tradycjami związanymi z karnawałem;
- wdrażanie zasad kulturalnego zachowania podczas wspólnej zabawy na balu karnawałowym;
- doskonalenie umiejętności tanecznych;
- utrwalanie nazw liczebników głównych i liczebników porządkowych;
- zapoznanie ze znaczeniem nowych słów oraz położeniem nut na pięciolinii.
III. Cała Polska Czyta Dzieciom
- poznanie różnorodnych rodzajów książek;
- poznanie budowy książki;
- dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek;
- zdobywanie wiedzy na temat biblioteki i pracujących w niej osób;
- poznanie zawodów ludzi związanych z powstawaniem książki;
- utrwalanie nawyków poszanowania książki;
- słuchanie wierszy, opowiadań –polskich i zagranicznych autorów;
- integrowanie grupy poprzez zabawy i działania w pracy nad wspólną książką.
IV. Nie jesteśmy sami w kosmosie
- poznawanie obiektów i zjawisk występujących w kosmosie, wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego;
- poznawanie zawodów związanych z kosmosem – kosmonauty, astronoma;
- poszerzanie wiedzy na temat Słońca i Księżyca oraz przyrządów służących do obserwowania kosmosu;
- formułowanie dłuższych wypowiedzi, poprawnych pod względem gramatycznym;
- rozwijanie umiejętności rachunkowych;
- rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo ruchowej.
Piosenka do nauki
„Baśniowe postacie” (sł. i muz. J. Kucharczyk)
I
Znam legendy o powstaniu Krakowa
i stolicy Polski, Warszawie:
o szewczyku, o smoku i Wiśle,
o Syrence i Warsie i Sawie.
Ref.
Książki niezwykłe, książki ciekawe,
tysiące legend, baśni i bajek.
Historii tyle, że trudno zliczyć,
chce poznać wszystkie, więc będę je czytać.
II
Z książki znam też krasnoludki, królewny
i Kopciuszka, wróżki i Śnieżkę,
Czerwonego Kapturka, kłamczuchę,
Kota w butach i Piękną i Bestię.
Ref. Książki...
III
Lubię czytać książki z mamą i z tatą,
piękne wiersze, opowiadania,
z nich się uczę, historię poznaję,
więc zachęcam was też do czytania.
Ref. Książki…
Wiersz do nauki
„Nutki” I. R. Salah
Na pięciolinii siedzą nutki.
Wysunęły nóżki pokazały butki.
A te butki czarne, małe,
Do zabawy doskonałe.
Skoczyły czarne butki,
uciekły nocą z piosenki nutki.
Do –dobrze tańcowało,
re- w stawie rechotało,
mi – gawędziło miło,
fa – fasolę i groch sadziło,
sol- malowało parasol,
la – lato pozdrawiało,
si – po włosku gadało,
do – wszystko dokładnie powtórzyło
i na pięciolinię wskoczyło.
OGŁOSZENIE
Zapraszamy na konsultacje indywidualne z wychowawcami grup, które odbędą się w dniu 11.01.2019 r. w godz. 16.00- 17.00 w Muchomorkach z mgr Anetą Kasprzyk i w Krasnalach z mgr Agnieszką Słomką-Polewką.
Zapraszamy
Biały dzień
Wigilia
Jasełka
Powitanie Zimy - Biały Dzień w Przedszkolu
Koncert kameralny
Jasełka i Warsztaty Świateczne w Niepublicznym Przedszkolu "Słowicza Ferajan" w Kielcach
Wizyta Świętgo Mikołaja
Dzień aktywnej rehabilitacji
Znamy prawa dziecka
Andrzejki
Świętujemy Niepodległość z pensjonariuszami DPS
Pamiętamy...
Jesteśmy Super Starszakami
Dzień Przyjaciół Zwierząt
Bezpieczne Przedszkolaki
Przysmaki z sadu i ogrodu
Dzień Dyni
Na skrzyżowaniu
Sprzątanie Świata
Finansowy Elementarz
Dzień Mamy i Taty
Pomarańczowy Dzień
Wycieczka do Energetycznego Centrum Nauki w Kielcach
Konstytucja 3 Maja
Zabawy badawcze
"Gwiazda Tenisa"
"Smacznie, zdrowo, kolorowo"
Konkurs na najpiękniejszą Marzannę
Konkurs "Moja rada na odpada"
Powitanie wiosny i "zielony dzień"
Promujemy zdrowie
Bajki migowe, badania słuchu
Bajki z kliszy
Konkurs "W krainie poezji"
TYDZIEŃ - CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
WIZYTA STOMATOLOGA
DZIEŃ ZDROWEJ PRZEKĄSKI
DZIEŃ BACI I DZIADKA W DPS
BIAŁY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU
WIGILIA
GÓRA GROSZA
KONKURS - ŁAŃCUCH CHOINKOWY
WIZYTA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
BARBÓRKA
SPOTKANIE Z INSTRUKTORAMI FAR
ANDRZEJKI
ROZWIJAMY SIĘ RUCHOWO
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA
ROBIMY KOKTAJL OWOCOWY
WYJŚCIE NA CMENTARZ STARY
WYCIECZKA DO PASIEKI RODZINNEJ "MIODY NAPĘKOWSKIE"
CZEKOLADOWY DZIEŃ
ZDROWO - OWOCOWO
DZIEŃ CHŁOPAKA
I PO LESIE CHODZI JESIEŃ
Sprzątanie Świata
Dzień Przedszkolaka
Na skrzyżowaniu
Festyn
Pomarańczowy dzień
Ratownik
Konkurs taneczny
Siejemy nasiona
Tydzień Kultury Języka
Zielony Dzień
Spotkanie z Aktorem Teatru "Kubuś"
Goście z Fundacji "Szansa dla Niewidomych"
Odwiedziny pani Bibliotekarki
Vive Tauron Kielce
Nasza Pani Jadwiga
Walentynki
BIAŁY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU
SPOTKANIE ZE STOMATOLOGAMI
Wigilia
Andrzejki
Prawa dziecka
SAŁATKA OWOCOWA
SPRZĄTANIE ZIEMI
ZAJĘCIA W GRUPACH
WYCIECZKA DO LASU
WYJŚCIE NA SKRZYŻOWANIE
ZAJĘCIA GIMNASTYCZNE
WIGILIA
Spotkanie z instruktorami FAR
Pasowanie na Starszaka
Wycieczka do Parku Miejskiego im. Stanisława Staszica w Kielcach
"Zdrowo się odżywiamy, bo sałatki przyrządzamy"
DZIEŃ DZIECKA
DZIEŃ MAMY I TATY
ZAJĘCIA TANECZNE
Sfinansowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE w ramach EFS
ZAJĘCIA PLASTYCZNE
Sfinansowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE w ramach EFS
RELIGIA
ZAJĘCIA MUZYCZNO-RUCHOWE
DZIEŃ AKTYWNEJ REHABILITACJI W PRZEDSZKOLU
POMARAŃCZOWY DZIEŃ