^W górę strony
  
  
  
Get Adobe Flash player

Grupy integracyjne

Kronika Przedszkola

   Plan dnia   
   Główne zadania     Zamierzenia dydaktyczne     Zajęcia dodatkowe      Aktualności   

 

Biedronki
Grupa integracyjna dzieci 3-letnich


Nauczyciele prowadzący:

mgr Małgorzata Wąsala
mgr Iwona Jaworska

Nauczyciel wspomagający:
mgr Joanna Dziuba

Asystent osoby niepełnosprawnej:
mgr Agata Żurowska

Nauczyciel języka angielskiego:
mgr Angelika Dobosz

Nauczyciel zajęć muzyczno-ruchowych:
mgr Anna Pawłowska

Pomoc nauczyciela:
mgr Joanna Frankowicz


Oddział czynny w godz. 8:00 – 15:30

     

Integracyjna grupa Biedronek liczy dwadzieścioro, w większości trzyletnich dzieci. Tak, tak... jesteśmy najmłodszą grupą w przedszkolu, ale za to bardzo odważną! Swoją przygodę z przedszkolem Maluszki rozpoczęły w czerwcu od spotkań integracyjno-adaptacyjnych, zorganizowanych przez Nauczycieli. Dzieci wraz z Rodzicami zwiedziły wszystkie sale przedszkolne i plac zabaw. Uczestniczyły w zajęciach dydaktycznych, muzyczno-ruchowych i zajęciach z udziałem kucyków. Dzięki temu we wrześniu dzieci były śmielsze, poznały imiona swoich Pań, przyszły do znanej im już sali. Obecnie Maluszki nawiązują bliższy kontakt z rówieśnikami, integrują się we wspólnej zabawie, zdobywają nowe umiejętności i sprawności. Priorytetowym zadaniem w pracy dydaktyczno – wychowawczej w grupie jest stwarzanie warunków i sytuacji sprzyjających adaptacji dzieci do przedszkolnej rzeczywistości, doskonalenie umiejętności samoobsługowych, a także poznawanie zasad współżycia w grupie rówieśniczej. Podstawą działalności i aktywności jest zabawa, dzięki której dzieci zdobywają doświadczenia, wiadomości, umiejętności i sprawności, rozpoznają swoje możliwości i zainteresowania. Grupa wspiera pięcioro dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, które uczestniczą w zajęciach indywidualnych ze specjalistami: pedagogiem, neurologopedą, fizjoterapeutą i terapeutą integracji sensorycznej. Ciepła i przyjazna dziecku atmosfera sprzyja prowadzeniu zabaw i zajęć, które  mają na celu zintegrowanie, wzajemne poznanie się oraz, aby  dzieci dobrze czuły się w grupie i dostosowały się do zasad panujących w przedszkolu. Dbamy o to, żeby dzieci bardzo chętnie uczęszczały do przedszkola, żywo reagowały  na sytuacje nowe, nieznane, a  przedszkole było dla nich drugim, ciepłym, bezpiecznym domem. Kładziemy nacisk na kulturalne zachowanie się w przedszkolu oraz w miejscach publicznych. "Połączenie sił to początek. Pozostanie razem to postęp. Wspólna praca to sukces” – Henry Ford.
Nauczyciele serdecznie zachęcają Rodziców do współpracy. Rozwój dzieci wspomagany jest przez organizowanie ciekawych form zajęć: spacery wycieczki, zabawy sprawnościowe w sali, na placu zabaw oraz w ogrodzie przedszkolnym, a także zajęcia muzyczno-ruchowe z towarzyszeniem pianina.
Biedronki pozdrawiają Wszystkich bardzo serdecznie!!!

Plan dnia

6:30 - 8:00 Pobyt dzieci w oddziale MOTYLKI i STOKROTKI.
8:00 - 8:30 Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Rozmowy indywidualne. Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych.
8:30 - 8:45 Ćwiczenia poranne – zabawy ruchowe.
8:45 - 9:00 Czynności samoobsługowe-przygotowanie do śniadania (mycie rąk, toaleta).
9:00 - 9:20 Śniadanie.
9:20 - 9:45 Czynności  higieniczne i samoobsługowe (profilaktyka jamy ustnej – mycie zębów, toaleta, mycie rąk).
9:45 - 10:00 Zajęcia dydaktyczne organizowane z całą grupą. Zabawy badawcze, integracyjne i inne.
10:00 - 10:15 Zajęcia muzyczno - ruchowe  (czwartek).
10:00 - 10:45 Gry i zabawy przy stolikach, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
10:30 - 10:45 Język angielski (poniedziałek, środa).
10:45 - 11:45 Spacery, wycieczki. Udział dzieci w koncertach, spektaklach. Ćwiczenia w ogrodzie przedszkolnym.
11:45 - 12:00 Czynności samoobsługowe-przygotowanie do obiadu (mycie rąk, toaleta).
12:00 - 12:30 Obiad.
12:30 - 13:30 Leżakowanie (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych).
13:30 - 13:45 Czynności samoobsługowe.
12:30 - 13:30 Leżakowanie (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych).
13:30 - 13:45 Czynności samoobsługowe.
12:30 - 13:30 Leżakowanie (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych).
13:30 - 13:45 Czynności samoobsługowe.
13:45 - 14:00 Podwieczorek.
14:00 - 14:45 Zajęcia relaksacyjne, uspakajające (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, utworów literackich, zabawy swobodne).
14:45 - 15:30 Gry i zabawy dydaktyczne. Słuchanie utworów literackich, nagrań płytowych i magnetofonowych. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań.
15:30 - 16:30 Pobyt dzieci w oddziale MOTYLKI i STOKROTKI.

 

Główne zadania

Głównym zadaniem w pracy dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczej jest:

  • przygotowanie dzieci pełnosprawnych do współżycia z dziećmi niepełnosprawnymi,
  • uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
  • tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno -Terapeutycznych dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego,
  • organizowanie zajęć i zabaw zgodnie z ramowym rozkładem dnia z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka,
  • stworzenie dzieciom warunków pobytu zapewniających im: bezpieczeństwo, ochronę przed przemocą, ochronę i poszanowanie ich godności osobistej oraz życzliwe i podmiotowe traktowanie,
  • kształcenie i rozwijanie aktywności dziecka wobec siebie, innych ludzi, otaczającego świata,
  • inicjowanie procesów rozwojowych dziecka,
  • troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych,
  • budzenie wrażliwości emocjonalnej, empatii, tolerancji, szacunku i zrozumienia dla drugiego człowieka.

 

Zajęcia z podstawy programowej

W naszej grupie odbywają się także zajęcia finansowane przez Urząd Miasta Kielce. Są to:

  • Język angielski prowadzony jest w formie zabawy, w korelacji  ze wszystkimi obszarami edukacji. Dzieci uczą się  podstawowych zwrotów oraz oswajają z prawidłową wymową i akcentem. Podczas zajęć nauczyciel koncentruje się głównie na nauczaniu dwóch sprawności: słuchania i mówienia, wykorzystując w miarę możliwości, sytuacje z dnia codziennego;
  • Zajęcia muzyczno-ruchowe dają możliwość poznawania różnych instrumentów, nauki piosenek i śpiewu oraz uczestniczenia w zajęciach ruchowych i ćwiczeniach rytmicznych. Są świetną zabawą połączoną z rozwijaniem osobowości i pewności siebie u dzieci.


.

 
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze
Maj 2018

1. Tematyka tygodnia: Muzyka jest wszędzie:
- nauka prostych piosenek; śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
- wyrażanie muzyki ruchem; uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
2. Tematyka tygodnia: Polska, mój dom:
− rozwijanie orientacji przestrzennej;
− określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś) ;
− podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
− poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc;
− poznawanie swojej miejscowości.
3. Tematyka tygodnia: Łąka wiosną:
- oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno;
- rozwijanie umiejętności liczenia; liczenie w zakresie czterech;
- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt;
- dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji;
- określanie znaczenia „barwy ochronnej” w życiu zwierząt.
4. Tematyka tygodnia: Święto rodziców:
− podawanie informacji na temat swojej rodziny;
− podawanie informacji: jak mają na imię mama, tata;
− dzielenie się informacjami na temat ważnych wydarzeń z życia rodziny;
− rozwijanie umiejętności liczenia;
− organizowanie świąt o charakterze rodzinnym: uczestniczenie w krótkim programie artystycznym.

 

Nauka piosenki Arki Noego „Rysunek mamy i taty”

Uśmiech, oczy, złote włosy...
Mamę łatwo narysować!
Żeby jej nie było smutno,
muszę mamie kogoś dodać!
                Refren: Mama z lodami,
                            mama z kanapą,
                            lecz najpiękniejsza
                            jest mama z tatą! x2
Może dorysować słonia?
Grubą książkę dać pod drzewem?
Albo piłkę lub skakankę?
Trudna sprawa,
sama nie wiem!
                       Refren: Mama z lodami,
                                    mama z kanapą,
                                    lecz najpiękniejsza
                                    jest mama z tatą x2
Klipsy, szpilki, bluzka biała
narysuje mamę z marzeń
żeby mama się nie bała
muszę ją postawić w parze
                          Refren: Mama z lodami,
                                       mama z kanapą,
                                       lecz najpiękniejsza
                                       jest mama z tatą x3

 

Nauka wiersza R. Pisarskiego „Laurka”

Wymaluję na laurce
czerwone serduszko.
Ptaka, co ma złote piórka,
i kwiaty w dzbanuszku.

Żyj mamusiu moja miła,
sto lat albo dłużej!
Bądź szczęśliwa i wesoła,
zdrowie niech ci służy!

 

 

 

 

Aktualności

 

 

Wycieczka do "Magii Karmelu"

Pomarańczowy Dzień

Kino sferyczne "Tajemnica drzew"

"Zabawy Młodego Odkrywcy"

Wizyta w Teatrze "Kubuś"

Światowy Dzień Zdrowia

Pokaz mody wiosennej

"Moja rada na odpada"

Pierwszy dzień wiosny

Promujemy zdrowie

Tydzień kultury języka

DZIEŃ KOBIET

AKCJA ZDROWY PRZEDSZKOLAK

WIZYTA STOMATOLOGÓW - AKCJA ZDROWY PRZEDSZKOLAK

WALENTYNKI

PRZYGOTOWANIA DO BALU

ZABAWY NA ŚNIEGU

BIAŁY DZIEŃ

WIGILIA

BARBÓRKA

ANDRZEJKI

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA

CZEKOLADOWY DZIEŃ

SZUKAMY OZNAK JESIENI

SPRZĄTANIE ŚWIATA

NASZE CODZIENNE ZAJĘCIA

WYCIECZKA DO KOMPLEKSU ŚWIĘTOKRZYSKA POLANA

POMARAŃCZOWY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

Zajęcia otwarte z udziałem rodziców

"Wiosna w lesie"

TYDZIEŃ KULTURY JĘZYKA - KONKURS RECYTATORSKI

TYDZIEŃ KULTURY JĘZYKA - "BAJKI MIGOWE", "BAJKI Z KLISZY"

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM

WALENTYNKI

DOKARMIAMY PTAKI

DZIEŃ BABCI I DZIADKA W DPS

DBAMY O ZĘBY Z AKADEMIĄ AQUAFRESH

BIAŁY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

SPOTKANIE ZE STOMATOLOGAMI

WIGILIA

SPOTKANIE Z INSTRUKTORAMI FAR

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU - OZDOBA CHOINKOWA

ANDRZEJKI


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA - ZNAMY SWOJE PRAWA I OBOWIĄZKI

MLECZNIE-ZDROWO-BANANOWO


WYCIECZKA NA CMENTARZ STARY PRZY UL. KS. PIOTRA ŚCIEGIENNEGO W KIELCACH

 
ROBIMY SAŁATKĘ OWOCOWĄ


ZAJĘCIA W GRUPACH


Należymy do Ligi Ochrony Przyrody

 

TRADYCJA ROBIENIA PALM WIELKANOCNYCH

WIGILIA

Spotkanie z Panią Pielęgniarką

Spotkanie z instruktorami FAR

ANDRZEJKI

PASOWANIE NA STARSZAKA

BIEDRONKI ZBIERAJĄ NAKRĘTKI

FESTIWAL PIOSENKI EKOLOGICZNEJ "ZIELONO MI"

DZIEŃ DZIECKA

DZIEŃ MAMY I TATY

ZAJĘCIA TANECZNE
Sfinansowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE w ramach EFS

FESTYN

5 URODZINY WIKTORKA

DZIEŃ AKTYWNEJ REHABILITACJI W PRZEDSZKOLU

POMARAŃCZOWY DZIEŃ
 

 

Copyright © 2013. Przedszkole Samorządowe Nr 8 w Kielcach Rights Reserved.