^W górę strony
  
  
  
Get Adobe Flash player
   Plan dnia   
   Główne zadania     Zamierzenia dydaktyczne     Zajęcia dodatkowe      Aktualności   

 

Biedronki
Grupa integracyjna dzieci 3 i 4-letnie


Nauczyciele prowadzący:

mgr Małgorzata Wąsala
mgr Iwona Jaworska

Nauczyciel wspomagający:
mgr Joanna Dziuba

Asystent osoby niepełnosprawnej:
mgr Agata Żurowska

Nauczyciel języka angielskiego:
mgr Angelika Dobosz

Nauczyciel zajęć muzyczno-ruchowych:
mgr Anna Pawłowska

Pomoc nauczyciela:
mgr Joanna Frankowicz


Oddział czynny w godz. 8:00 – 15:30

     

Integracyjna grupa Biedronek liczy dwadzieścioro, w większości trzyletnich dzieci. Tak, tak... jesteśmy najmłodszą grupą w przedszkolu, ale za to bardzo odważną! Swoją przygodę z przedszkolem Maluszki rozpoczęły w czerwcu od spotkań integracyjno-adaptacyjnych, zorganizowanych przez Nauczycieli. Dzieci wraz z Rodzicami zwiedziły wszystkie sale przedszkolne i plac zabaw. Uczestniczyły w zajęciach dydaktycznych, muzyczno-ruchowych i zajęciach z udziałem kucyków. Dzięki temu we wrześniu dzieci były śmielsze, poznały imiona swoich Pań, przyszły do znanej im już sali. Obecnie Maluszki nawiązują bliższy kontakt z rówieśnikami, integrują się we wspólnej zabawie, zdobywają nowe umiejętności i sprawności. Priorytetowym zadaniem w pracy dydaktyczno – wychowawczej w grupie jest stwarzanie warunków i sytuacji sprzyjających adaptacji dzieci do przedszkolnej rzeczywistości, doskonalenie umiejętności samoobsługowych, a także poznawanie zasad współżycia w grupie rówieśniczej. Podstawą działalności i aktywności jest zabawa, dzięki której dzieci zdobywają doświadczenia, wiadomości, umiejętności i sprawności, rozpoznają swoje możliwości i zainteresowania. Grupa wspiera pięcioro dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, które uczestniczą w zajęciach indywidualnych ze specjalistami: pedagogiem, neurologopedą, fizjoterapeutą i terapeutą integracji sensorycznej. Ciepła i przyjazna dziecku atmosfera sprzyja prowadzeniu zabaw i zajęć, które  mają na celu zintegrowanie, wzajemne poznanie się oraz, aby  dzieci dobrze czuły się w grupie i dostosowały się do zasad panujących w przedszkolu. Dbamy o to, żeby dzieci bardzo chętnie uczęszczały do przedszkola, żywo reagowały  na sytuacje nowe, nieznane, a  przedszkole było dla nich drugim, ciepłym, bezpiecznym domem. Kładziemy nacisk na kulturalne zachowanie się w przedszkolu oraz w miejscach publicznych. "Połączenie sił to początek. Pozostanie razem to postęp. Wspólna praca to sukces” – Henry Ford.
Nauczyciele serdecznie zachęcają Rodziców do współpracy. Rozwój dzieci wspomagany jest przez organizowanie ciekawych form zajęć: spacery wycieczki, zabawy sprawnościowe w sali, na placu zabaw oraz w ogrodzie przedszkolnym, a także zajęcia muzyczno-ruchowe z towarzyszeniem pianina.
Biedronki pozdrawiają Wszystkich bardzo serdecznie!!!

Plan dnia

6:30 - 8:00 Pobyt dzieci w oddziale MOTYLKI i STOKROTKI.
8:00 - 8:30 Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Rozmowy indywidualne. Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych.
8:30 - 8:45 Ćwiczenia poranne – zabawy ruchowe.
8:45 - 9:00 Czynności samoobsługowe-przygotowanie do śniadania (mycie rąk, toaleta).
9:00 - 9:20 Śniadanie.
9:20 - 9:45 Czynności  higieniczne i samoobsługowe (profilaktyka jamy ustnej – mycie zębów, toaleta, mycie rąk).
9:45 - 10:00 Zajęcia dydaktyczne organizowane z całą grupą. Zabawy badawcze, integracyjne i inne.
10:00 - 10:15 Zajęcia dodatkowe: zajęcia muzyczno - ruchowe  (czwartek).
10:00 - 10:45 Gry i zabawy przy stolikach, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
10:30 - 10:45 Zajęcia dodatkowe: język angielski (poniedziałek, środa).
10:45 - 11:45 Spacery, wycieczki. Udział dzieci w koncertach, spektaklach. Ćwiczenia w ogrodzie przedszkolnym.
11:45 - 12:00 Czynności samoobsługowe-przygotowanie do obiadu (mycie rąk, toaleta).
12:00 - 12:30 Obiad.
12:30 - 13:30 Leżakowanie (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych).
13:30 - 13:45 Czynności samoobsługowe.
12:30 - 13:30 Leżakowanie (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych).
13:30 - 13:45 Czynności samoobsługowe.
12:30 - 13:30 Leżakowanie (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych).
13:30 - 13:45 Czynności samoobsługowe.
13:45 - 14:00 Podwieczorek.
14:00 - 14:45 Zajęcia relaksacyjne, uspakajające (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, utworów literackich, zabawy swobodne).
14:45 - 15:30 Gry i zabawy dydaktyczne. Słuchanie utworów literackich, nagrań płytowych i magnetofonowych. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań.
15:30 - 16:30 Pobyt dzieci w oddziale MOTYLKI i STOKROTKI.

 

Główne zadania

Głównym zadaniem w pracy dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczej jest:

  • przygotowanie dzieci pełnosprawnych do współżycia z dziećmi niepełnosprawnymi,
  • uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
  • tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno -Terapeutycznych dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego,
  • organizowanie zajęć i zabaw zgodnie z ramowym rozkładem dnia z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka,
  • stworzenie dzieciom warunków pobytu zapewniających im: bezpieczeństwo, ochronę przed przemocą, ochronę i poszanowanie ich godności osobistej oraz życzliwe i podmiotowe traktowanie,
  • kształcenie i rozwijanie aktywności dziecka wobec siebie, innych ludzi, otaczającego świata,
  • inicjowanie procesów rozwojowych dziecka,
  • troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych,
  • budzenie wrażliwości emocjonalnej, empatii, tolerancji, szacunku i zrozumienia dla drugiego człowieka.

 

Zajęcia dodatkowe

W naszej grupie odbywają się także zajęcia dodatkowe finansowane przez Urząd Miasta Kielce. Są to:

  • Język angielski prowadzony w formie zabawy, w korelacji  z wszystkimi obszarami edukacji, uczący  podstawowych zwrotów oraz oswajający dzieci z prawidłową wymową, akcentem. Podczas zajęć koncentruje się głównie na nauczaniu dwóch sprawności: słuchania i mówienia, wykorzystujących  w miarę możliwości, sytuacje z dnia codziennego;
  • Zajęcia muzyczno-ruchowe, dają możliwość poznawania różnych instrumentów, uczenia piosenek i śpiewu oraz dają możliwość uczestniczenia w zajęciach ruchowych oraz ćwiczeniach rytmicznych. Są świetną zabawa połączoną z rozwijaniem osobowości i pewności siebie u dzieci.



.

 
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze
Wrzesień 2017

1. Nasza grupa
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
− poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
− przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
Komunikowanie się w grupie
− mówienie o swoich potrzebach,
− odpowiadanie na pytania.
2. Nasza grupa
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
− poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
− przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
Komunikowanie się w grupie
− mówienie o swoich potrzebach,
− odpowiadanie na pytania.
3. Nasz kontakt z techniką
Środki transportu
− poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,
− poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.
Dbamy o nasze zdrowie
Uświadomienie nie-bezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów
− poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu:
bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.
4. Poznajemy przyrodę
Jesień
– obserwowanie środowiska przyrod-niczego; zwracanie uwagi na dominują-cą kolorystykę, zmiany, jakie zaszły w przyrodzie,
– oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu,
– zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody.

Piosenka do nauki
"Liście w parku"

W parku wszędzie liście,
liście kolorowe.
Spadają na trawę,
spadają na głowę.

Zbiera je Anetka,
zbiera Karolina.
Nagle wietrzyk psotny
powiewać zaczyna.

Zatańczyły dzieci,
wesoło się śmieją.
Świetna to zabawa
z wiatrem i jesienią.

Wiersz do nauki
"Mam trzy latka"

Mam trzy lata, trzy i pół,
brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
i mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku
i o piesku co był w polu,
nauczyłem się w przedszkolu.

 

 

Aktualności

WYCIECZKA DO KOMPLEKSU ŚWIĘTOKRZYSKA POLANA

POMARAŃCZOWY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

Zajęcia otwarte z udziałem rodziców

"Wiosna w lesie"

TYDZIEŃ KULTURY JĘZYKA - KONKURS RECYTATORSKI

TYDZIEŃ KULTURY JĘZYKA - "BAJKI MIGOWE", "BAJKI Z KLISZY"

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM

WALENTYNKI

DOKARMIAMY PTAKI

DZIEŃ BABCI I DZIADKA W DPS

DBAMY O ZĘBY Z AKADEMIĄ AQUAFRESH

BIAŁY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

SPOTKANIE ZE STOMATOLOGAMI

WIGILIA

SPOTKANIE Z INSTRUKTORAMI FAR

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU - OZDOBA CHOINKOWA

ANDRZEJKI


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA - ZNAMY SWOJE PRAWA I OBOWIĄZKI

MLECZNIE-ZDROWO-BANANOWO


WYCIECZKA NA CMENTARZ STARY PRZY UL. KS. PIOTRA ŚCIEGIENNEGO W KIELCACH

 
ROBIMY SAŁATKĘ OWOCOWĄ


ZAJĘCIA W GRUPACH


Należymy do Ligi Ochrony Przyrody

 

TRADYCJA ROBIENIA PALM WIELKANOCNYCH

WIGILIA

Spotkanie z Panią Pielęgniarką

Spotkanie z instruktorami FAR

ANDRZEJKI

PASOWANIE NA STARSZAKA

BIEDRONKI ZBIERAJĄ NAKRĘTKI

FESTIWAL PIOSENKI EKOLOGICZNEJ "ZIELONO MI"

DZIEŃ DZIECKA

DZIEŃ MAMY I TATY

ZAJĘCIA TANECZNE
Sfinansowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE w ramach EFS

FESTYN

5 URODZINY WIKTORKA

DZIEŃ AKTYWNEJ REHABILITACJI W PRZEDSZKOLU

POMARAŃCZOWY DZIEŃ
 

 

Copyright © 2013. Przedszkole Samorządowe Nr 8 w Kielcach Rights Reserved.