^W górę strony
  
  
  
Get Adobe Flash player
   Plan dnia   
   Główne zadania     Zamierzenia dydaktyczne     Zajęcia dodatkowe      Aktualności   

 

Biedronki
Grupa integracyjna dzieci 4-letnich


Nauczyciele prowadzący:

mgr Małgorzata Wąsala
mgr Aneta Kasprzyk

Nauczyciel wspomagający:
mgr Jolanta Detka

Asystent osoby niepełnosprawnej:
mgr Agata Żurowska

Nauczyciel języka angielskiego:
mgr Małgorzata Błędzińska

Nauczyciel zajęć muzyczno-ruchowych:
mgr Anna Pawłowska

Pomoc nauczyciela:
Anna Ludwinek


Oddział czynny w godz. 8:00 – 15:30

     

Integracyjna grupa Biedronek liczy dwadzieścioro dzieci (9 dziewczynek i 11 chłopców). „Tak, tak...już minął rok odkąd pojawiliśmy się tutaj po raz pierwszy. Po wakacjach powróciliśmy do tej samej sali ale dołączyli do nas dwaj  sympatyczni koledzy i jedna śliczna koleżanka”.  Obecnie Biedroneczki nawiązują bliższy kontakt z nowymi kolegami, integrują się we wspólnej zabawie,  powtarzają i doskonalą to, czego nauczyły się w ubiegłym roku przedszkolnym (piosenki, zabawy, umiejętności i sprawności).  Zabawa, która w Maluchach stanowiła podstawę aktywności i działalności, teraz już nie jest jedyną formą zajęć.  Dzięki zajęciom dydaktycznym  Dzieci zdobywają doświadczenia, wiadomości, umiejętności i  rozpoznają swoje możliwości i zainteresowania. Grupa wspiera pięcioro dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, które uczestniczą w zajęciach indywidualnych ze specjalistami: pedagogiem, neurologopedą, fizjoterapeutą i terapeutą integracji sensorycznej. Ciepła i przyjazna dziecku atmosfera zabaw i zajęć sprzyja  integracji, nawiązaniu przyjaźni  oraz poczuciu akceptacji  w grupie. Staramy się, aby Dzieci bardzo chętnie uczęszczały do przedszkola i żywo reagowały  na sytuacje nowe, nieznane. Pragniemy, aby Przedszkole było dla nich drugim, ciepłym, bezpiecznym domem. Kładziemy nacisk na kulturalne zachowanie się w Przedszkolu oraz w miejscach publicznych. Nauczyciele serdecznie zachęcają Rodziców do współpracy. Rozwój Dzieci wspomagany jest przez organizowanie ciekawych form zajęć: spacery,  wycieczki, zabawy sprawnościowe w sali, na placu zabaw oraz w ogrodzie przedszkolnym, a także zajęcia muzyczno-ruchowe (rytmika).
    „Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.”- Benjamin Franklin.

Plan dnia

6:30 - 8:00 Dzieci przebywają w oddziale II.
8:00 - 8:30 Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Rozmowy indywidualne. Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych.
8:30 - 8:45 Ćwiczenia poranne – zabawy ruchowe.
8:45 - 9:00 Czynności samoobsługowe - przygotowanie do śniadania (toaleta, mycie rąk).
9:00 - 9:25 Śniadanie.
9:25 - 9:30 Czynności  higieniczne i samoobsługowe (toaleta, mycie rąk).
9:30 - 10:00 Zajęcia dydaktyczne organizowane z całą grupą. Zabawy badawcze, integracyjne i inne.
10:00 - 10:45 Gry i zabawy przy stolikach, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
10:45 - 11:45 Spacery, wycieczki. Udział dzieci w koncertach, spektaklach. Ćwiczenia w ogrodzie przedszkolnym.
11:00 - 11:30 Zajęcia muzyczno – ruchowe (piątek).
11:30 - 12:00 Język angielski (wtorek, czwartek).
11:45 - 12:00 Czynności samoobsługowe- przygotowanie do obiadu (toaleta, mycie rąk).
12:00 - 12:30 Obiad.
12:30 - 12:45 Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe (profilaktyka jamy ustnej - mycie zębów, toaleta, mycie rąk).
12:45 - 13:30 Zajęcia relaksacyjne, uspokajające (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, utworów literackich, zabawy swobodne.
13:30 - 13:45 Czynności samoobsługowe - przygotowanie do podwieczorku (toaleta, mycie rąk,).
13:45 - 14:00 Podwieczorek.
14:00 - 15:30 Gry i zabawy dydaktyczne. Słuchanie utworów literackich, nagrań płytowych i magnetofonowych. Rozmowy indywidualne. Zabawy inicjowane przez nauczyciela lub według zainteresowań dzieci. Praca zespołowa lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco- kompensacyjnym i wychowawczym. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
15:30 - 16:30 Dzieci przebywają w innych oddziałach.

 

Główne zadania

Głównym zadaniem w pracy dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczej jest:

  • dbałość o bezpieczeństwo i optymalny rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich potrzeb oraz naturalnych możliwości;
  • kształtowanie i doskonalenie umiejętności społecznych w zakresie zgodnego współdziałania w zabawie, przestrzegania zasad i norm przyjętych w grupie;
  • budzenie wrażliwości emocjonalnej, empatii i zrozumienia dla drugiego człowieka
  • tworzenie przyjaznej atmosfery;
  • realizowanie zajęć i zabaw zgodnie z podstawą programową, z dostosowaniem do potencjału dzieci;
  • tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

 

Zajęcia z podstawy programowej

W naszej grupie odbywają się także zajęcia finansowane przez Urząd Miasta Kielce. Są to:

  • Język angielski prowadzony jest w formie zabawy, w korelacji  ze wszystkimi obszarami edukacji. Dzieci uczą się  podstawowych zwrotów oraz oswajają z prawidłową wymową i akcentem. Podczas zajęć nauczyciel koncentruje się głównie na nauczaniu dwóch sprawności: słuchania i mówienia, wykorzystując w miarę możliwości, sytuacje z dnia codziennego;
  • Zajęcia muzyczno-ruchowe dają możliwość poznawania różnych instrumentów, nauki piosenek i śpiewu oraz uczestniczenia w zajęciach ruchowych i ćwiczeniach rytmicznych. Są świetną zabawą połączoną z rozwijaniem osobowości i pewności siebie u dzieci.




.

 
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze
Listopad 2018


Obszary edukacyjne:
1. Rodzina – największy skarb
Wiedza o rodzinie
- podawanie imion: mamy, taty, brata, siostry
- nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia
- podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego.
Więzi rodzinne
- wzajemne okazywanie sobie uczuć.
2. Mój dom
Wiedza o rodzinie
- podawanie imion: mamy, taty, brata, siostry
- nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia
- podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego.
Wewnętrzne potrzeby
- dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób
- dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii.
3. Moje prawa i obowiązki
Dziecięce relacje
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie
- uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.
4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo
Higiena ciała i otoczenia
- dbanie o higienę poprzez:
- częste mycie rąk, zwłaszcza przed jedzeniem
- prawidłowe mycie zębów po posiłkach
- codzienne mycie całego ciała
- codzienną zmianę bielizny
- dbanie o czystość odzieży, obuwia
- korzystanie ze swojego ręcznika, grzebienia, swojej szczoteczki
- samodzielne korzystanie z toalety
- utrzymywanie porządku w miejscu zabawy.

 
Piosenka do nauki
"Lubię pomagać"

1. Składam ubrania,  ustawiam buty
i z rodzicami  robię zakupy.

Ref.: Chociaż jestem mały,
o porządek dbam,
zabawki w pokoju
zawsze sprzątam sam. (2 x)

2. W pracach domowych
pomagam mamie,
a to niełatwe  przecież zadanie.

Ref.: Chociaż jestem mały…

3. Wychodzę chętnie,
zimą czy latem,
na spacer z pieskiem
i starszym bratem.

Ref.: Chociaż jestem mały...

 
Wiersz do nauki
„Moja rodzina i ja”

Mama i tata, i jeszcze ja!
Babcia i dziadek, chomiki dwa!
Pod jednym dachem w zgodzie mieszkamy
i się wzajemnie bardzo kochamy.
I nikt nikomu nie przypomina,
że najważniejsza w życiu rodzina!

 

 

 

 

 

Aktualności

 

 OGŁOSZENIE

W dniu 14.11.2018 r. o godz. 17.00 odbędzie się zebranie ogólne, podsumowujące obserwację wstępną. Po zebraniu zapraszamy na konsultacje indywidualne z nauczycielami pracującymi  w grupie.

 

 

Pamiętamy o tych, którzy odeszli

Dzień Edukacji Narodowej

Spotkanie z kucykiem

Pies - funkcjonariusz Straży Miejskiej

Wizyta policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego

Święto dyni

Przygotowania do przedstawienia "Barwy jesieni"

Dzień Chłopaka

Dzień Przedszkolaka

Sprzątanie Świata

Festyn Rodzinny

Finansowy Elementarz

Wycieczka do Kapkaz

Dzień Sportu

Dzień Mamy i Taty

W przedszkolnym ogrodzie

Wycieczka do "Magii Karmelu"

Pomarańczowy Dzień

Kino sferyczne "Tajemnica drzew"

"Zabawy Młodego Odkrywcy"

Wizyta w Teatrze "Kubuś"

Światowy Dzień Zdrowia

Pokaz mody wiosennej

"Moja rada na odpada"

Pierwszy dzień wiosny

Promujemy zdrowie

Tydzień kultury języka

DZIEŃ KOBIET

AKCJA ZDROWY PRZEDSZKOLAK

WIZYTA STOMATOLOGÓW - AKCJA ZDROWY PRZEDSZKOLAK

WALENTYNKI

PRZYGOTOWANIA DO BALU

ZABAWY NA ŚNIEGU

BIAŁY DZIEŃ

WIGILIA

BARBÓRKA

ANDRZEJKI

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA

CZEKOLADOWY DZIEŃ

SZUKAMY OZNAK JESIENI

SPRZĄTANIE ŚWIATA

NASZE CODZIENNE ZAJĘCIA

WYCIECZKA DO KOMPLEKSU ŚWIĘTOKRZYSKA POLANA

POMARAŃCZOWY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

Zajęcia otwarte z udziałem rodziców

"Wiosna w lesie"

TYDZIEŃ KULTURY JĘZYKA - KONKURS RECYTATORSKI

TYDZIEŃ KULTURY JĘZYKA - "BAJKI MIGOWE", "BAJKI Z KLISZY"

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM

WALENTYNKI

DOKARMIAMY PTAKI

DZIEŃ BABCI I DZIADKA W DPS

DBAMY O ZĘBY Z AKADEMIĄ AQUAFRESH

BIAŁY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

SPOTKANIE ZE STOMATOLOGAMI

WIGILIA

SPOTKANIE Z INSTRUKTORAMI FAR

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU - OZDOBA CHOINKOWA

ANDRZEJKI


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA - ZNAMY SWOJE PRAWA I OBOWIĄZKI

MLECZNIE-ZDROWO-BANANOWO


WYCIECZKA NA CMENTARZ STARY PRZY UL. KS. PIOTRA ŚCIEGIENNEGO W KIELCACH

 
ROBIMY SAŁATKĘ OWOCOWĄ


ZAJĘCIA W GRUPACH


Należymy do Ligi Ochrony Przyrody

 

TRADYCJA ROBIENIA PALM WIELKANOCNYCH

WIGILIA

Spotkanie z Panią Pielęgniarką

Spotkanie z instruktorami FAR

ANDRZEJKI

PASOWANIE NA STARSZAKA

BIEDRONKI ZBIERAJĄ NAKRĘTKI

FESTIWAL PIOSENKI EKOLOGICZNEJ "ZIELONO MI"

DZIEŃ DZIECKA

DZIEŃ MAMY I TATY

ZAJĘCIA TANECZNE
Sfinansowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE w ramach EFS

FESTYN

5 URODZINY WIKTORKA

DZIEŃ AKTYWNEJ REHABILITACJI W PRZEDSZKOLU

POMARAŃCZOWY DZIEŃ
 

 

Copyright © 2013. Przedszkole Samorządowe Nr 8 w Kielcach Rights Reserved.