^W górę strony
  
  
  
Get Adobe Flash player
   Plan dnia   
   Główne zadania     Zamierzenia dydaktyczne     Zajęcia dodatkowe      Aktualności   

 

Biedronki
Grupa integracyjna dzieci 3-letnich


Nauczyciele prowadzący:

mgr Małgorzata Wąsala
mgr Iwona Jaworska

Nauczyciel wspomagający:
mgr Joanna Dziuba

Asystent osoby niepełnosprawnej:
mgr Agata Żurowska

Nauczyciel języka angielskiego:
mgr Angelika Dobosz

Nauczyciel zajęć muzyczno-ruchowych:
mgr Anna Pawłowska

Pomoc nauczyciela:
mgr Joanna Frankowicz


Oddział czynny w godz. 8:00 – 15:30

     

Integracyjna grupa Biedronek liczy dwadzieścioro, w większości trzyletnich dzieci. Tak, tak... jesteśmy najmłodszą grupą w przedszkolu, ale za to bardzo odważną! Swoją przygodę z przedszkolem Maluszki rozpoczęły w czerwcu od spotkań integracyjno-adaptacyjnych, zorganizowanych przez Nauczycieli. Dzieci wraz z Rodzicami zwiedziły wszystkie sale przedszkolne i plac zabaw. Uczestniczyły w zajęciach dydaktycznych, muzyczno-ruchowych i zajęciach z udziałem kucyków. Dzięki temu we wrześniu dzieci były śmielsze, poznały imiona swoich Pań, przyszły do znanej im już sali. Obecnie Maluszki nawiązują bliższy kontakt z rówieśnikami, integrują się we wspólnej zabawie, zdobywają nowe umiejętności i sprawności. Priorytetowym zadaniem w pracy dydaktyczno – wychowawczej w grupie jest stwarzanie warunków i sytuacji sprzyjających adaptacji dzieci do przedszkolnej rzeczywistości, doskonalenie umiejętności samoobsługowych, a także poznawanie zasad współżycia w grupie rówieśniczej. Podstawą działalności i aktywności jest zabawa, dzięki której dzieci zdobywają doświadczenia, wiadomości, umiejętności i sprawności, rozpoznają swoje możliwości i zainteresowania. Grupa wspiera pięcioro dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, które uczestniczą w zajęciach indywidualnych ze specjalistami: pedagogiem, neurologopedą, fizjoterapeutą i terapeutą integracji sensorycznej. Ciepła i przyjazna dziecku atmosfera sprzyja prowadzeniu zabaw i zajęć, które  mają na celu zintegrowanie, wzajemne poznanie się oraz, aby  dzieci dobrze czuły się w grupie i dostosowały się do zasad panujących w przedszkolu. Dbamy o to, żeby dzieci bardzo chętnie uczęszczały do przedszkola, żywo reagowały  na sytuacje nowe, nieznane, a  przedszkole było dla nich drugim, ciepłym, bezpiecznym domem. Kładziemy nacisk na kulturalne zachowanie się w przedszkolu oraz w miejscach publicznych. "Połączenie sił to początek. Pozostanie razem to postęp. Wspólna praca to sukces” – Henry Ford.
Nauczyciele serdecznie zachęcają Rodziców do współpracy. Rozwój dzieci wspomagany jest przez organizowanie ciekawych form zajęć: spacery wycieczki, zabawy sprawnościowe w sali, na placu zabaw oraz w ogrodzie przedszkolnym, a także zajęcia muzyczno-ruchowe z towarzyszeniem pianina.
Biedronki pozdrawiają Wszystkich bardzo serdecznie!!!

Plan dnia

6:30 - 8:00 Pobyt dzieci w oddziale MOTYLKI i STOKROTKI.
8:00 - 8:30 Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Rozmowy indywidualne. Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych.
8:30 - 8:45 Ćwiczenia poranne – zabawy ruchowe.
8:45 - 9:00 Czynności samoobsługowe-przygotowanie do śniadania (mycie rąk, toaleta).
9:00 - 9:20 Śniadanie.
9:20 - 9:45 Czynności  higieniczne i samoobsługowe (profilaktyka jamy ustnej – mycie zębów, toaleta, mycie rąk).
9:45 - 10:00 Zajęcia dydaktyczne organizowane z całą grupą. Zabawy badawcze, integracyjne i inne.
10:00 - 10:15 Zajęcia muzyczno - ruchowe  (czwartek).
10:00 - 10:45 Gry i zabawy przy stolikach, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
10:30 - 10:45 Język angielski (poniedziałek, środa).
10:45 - 11:45 Spacery, wycieczki. Udział dzieci w koncertach, spektaklach. Ćwiczenia w ogrodzie przedszkolnym.
11:45 - 12:00 Czynności samoobsługowe-przygotowanie do obiadu (mycie rąk, toaleta).
12:00 - 12:30 Obiad.
12:30 - 13:30 Leżakowanie (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych).
13:30 - 13:45 Czynności samoobsługowe.
12:30 - 13:30 Leżakowanie (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych).
13:30 - 13:45 Czynności samoobsługowe.
12:30 - 13:30 Leżakowanie (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych).
13:30 - 13:45 Czynności samoobsługowe.
13:45 - 14:00 Podwieczorek.
14:00 - 14:45 Zajęcia relaksacyjne, uspakajające (słuchanie cichej muzyki relaksacyjnej, utworów literackich, zabawy swobodne).
14:45 - 15:30 Gry i zabawy dydaktyczne. Słuchanie utworów literackich, nagrań płytowych i magnetofonowych. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań.
15:30 - 16:30 Pobyt dzieci w oddziale MOTYLKI i STOKROTKI.

 

Główne zadania

Głównym zadaniem w pracy dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczej jest:

  • przygotowanie dzieci pełnosprawnych do współżycia z dziećmi niepełnosprawnymi,
  • uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
  • tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno -Terapeutycznych dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego,
  • organizowanie zajęć i zabaw zgodnie z ramowym rozkładem dnia z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka,
  • stworzenie dzieciom warunków pobytu zapewniających im: bezpieczeństwo, ochronę przed przemocą, ochronę i poszanowanie ich godności osobistej oraz życzliwe i podmiotowe traktowanie,
  • kształcenie i rozwijanie aktywności dziecka wobec siebie, innych ludzi, otaczającego świata,
  • inicjowanie procesów rozwojowych dziecka,
  • troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych,
  • budzenie wrażliwości emocjonalnej, empatii, tolerancji, szacunku i zrozumienia dla drugiego człowieka.

 

Zajęcia z podstawy programowej

W naszej grupie odbywają się także zajęcia finansowane przez Urząd Miasta Kielce. Są to:

  • Język angielski prowadzony w formie zabawy, w korelacji  z wszystkimi obszarami edukacji, uczący  podstawowych zwrotów oraz oswajający dzieci z prawidłową wymową, akcentem. Podczas zajęć koncentruje się głównie na nauczaniu dwóch sprawności: słuchania i mówienia, wykorzystujących  w miarę możliwości, sytuacje z dnia codziennego;
  • Zajęcia muzyczno-ruchowe, dają możliwość poznawania różnych instrumentów, uczenia piosenek i śpiewu oraz dają możliwość uczestniczenia w zajęciach ruchowych oraz ćwiczeniach rytmicznych. Są świetną zabawa połączoną z rozwijaniem osobowości i pewności siebie u dzieci.



.

 
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze
Listopad 2017

1.Nasze zmysły
Poznawanie świata poprzez zmysły
– rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzro¬ku, słuchu.
2. Miejscowość, nasz region
Poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola  
− poznawanie, na podstawie swojej miejscowości, sposobów budowania dawniej i współcześnie.
Poznajemy przyrodę  
Jesień
− pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasy¬piają); zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.
3. Nasz kontakt z techniką  
rządzenia gospodarstwa domowego
– poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego  
– dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom.  
4. Poznajemy przyrodę   
Jesień  
− obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią, występujących wtedy zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.  
5. Dbamy o nasze zdrowie
Zdrowa żywność
− spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczanie picia napojów gazowanych).
 Dbałość o higienę
− dbanie o higienę poprzez:
− codzienne mycie całego ciała
− mycie zębów po posiłkach
− mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu
− samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste.  
Wspomaganie rozwoju ruchowego  - zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie swobodnych zabaw ruchowych.

Piosenka do nauki
"Deszczyk"

I. Pada, pada, deszczyk pada,
deszczu już za wiele,
deszczu już za wiele.
Pójdę do przedszkola,
bo mi tam weselej.
II. Pożycz, pożycz mi, babuniu,
swego parasola,
swego parasola.
Chociaż deszczyk pada,
pójdę do przedszkola.

 

Wiersz do nauki
"Jesienna szaruga"

Deszcz po szybie ścieka
sza, sza, sza,
kapią krople deszczu
pla, pla, pla.
Wiatr piosenkę śpiewa
uu, uu, uu,
szumią z wiatrem drzewa
szu, szu, szu.

 

 

 

Aktualności

OGŁOSZENIE
Serdecznie zapraszam na konsultacje indywidualne z wychowawcą grupy,
które odbędą się w dniu 25.10.2017 r. w godz. 15.45 - 16.45.

mgr Małgorzata Wąsala

CZEKOLADOWY DZIEŃ

SZUKAMY OZNAK JESIENI

SPRZĄTANIE ŚWIATA

NASZE CODZIENNE ZAJĘCIA

WYCIECZKA DO KOMPLEKSU ŚWIĘTOKRZYSKA POLANA

POMARAŃCZOWY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

Zajęcia otwarte z udziałem rodziców

"Wiosna w lesie"

TYDZIEŃ KULTURY JĘZYKA - KONKURS RECYTATORSKI

TYDZIEŃ KULTURY JĘZYKA - "BAJKI MIGOWE", "BAJKI Z KLISZY"

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM

WALENTYNKI

DOKARMIAMY PTAKI

DZIEŃ BABCI I DZIADKA W DPS

DBAMY O ZĘBY Z AKADEMIĄ AQUAFRESH

BIAŁY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

SPOTKANIE ZE STOMATOLOGAMI

WIGILIA

SPOTKANIE Z INSTRUKTORAMI FAR

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU - OZDOBA CHOINKOWA

ANDRZEJKI


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA - ZNAMY SWOJE PRAWA I OBOWIĄZKI

MLECZNIE-ZDROWO-BANANOWO


WYCIECZKA NA CMENTARZ STARY PRZY UL. KS. PIOTRA ŚCIEGIENNEGO W KIELCACH

 
ROBIMY SAŁATKĘ OWOCOWĄ


ZAJĘCIA W GRUPACH


Należymy do Ligi Ochrony Przyrody

 

TRADYCJA ROBIENIA PALM WIELKANOCNYCH

WIGILIA

Spotkanie z Panią Pielęgniarką

Spotkanie z instruktorami FAR

ANDRZEJKI

PASOWANIE NA STARSZAKA

BIEDRONKI ZBIERAJĄ NAKRĘTKI

FESTIWAL PIOSENKI EKOLOGICZNEJ "ZIELONO MI"

DZIEŃ DZIECKA

DZIEŃ MAMY I TATY

ZAJĘCIA TANECZNE
Sfinansowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE w ramach EFS

FESTYN

5 URODZINY WIKTORKA

DZIEŃ AKTYWNEJ REHABILITACJI W PRZEDSZKOLU

POMARAŃCZOWY DZIEŃ
 

 

Copyright © 2013. Przedszkole Samorządowe Nr 8 w Kielcach Rights Reserved.